The Cure - Boys Don't Cry 男生不會哭 | 中英歌詞


收錄專輯: Three Imaginary Boys
發行時間: 1979

中英文歌詞

I would say I'm sorry
我會說對不起
If I thought that it would change your mind
如果我覺得這樣會讓你回心轉意
But I know that this time
但這一次我知道
I have said too much
我已經說得太多
Been too unkind
也對你很不客氣

I tried to laugh about it
我試著笑看這件事
Cover it all up with lies
用謊言掩蓋一切
I tried to laugh about it
我試著笑看這件事

Hiding the tears in my eyes
藏住眼裡的淚水
'Cause boys don't cry
因為男生不會哭
Boys don't cry
男生才不會哭

I would break down at your feet
我會在你腳邊崩潰
And beg forgiveness, plead with you
請求你的原諒,懇求你
But I know that it's too late
但我知道一切都太遲了
And now there's nothing I can do
現在我已無能為力

So I try to laugh about it
我試著笑看這件事
Cover it all up with lies
用謊言掩蓋一切
I tried to laugh about it
我試著笑看這件事

Hiding the tears in my eyes
藏住眼裡的淚水
'Cause boys don't cry
因為男生不會哭
Boys don't cry
男生才不會哭

I would tell you that I loved you
我會跟你說我愛你
If I thought that you would stay
如果我覺得你會因此留下來
But I know that it's no use
但我知道那麼做也沒有用
And you've already gone away
你已經離我而去

Misjudged your limits
錯估你的容忍度
Pushed you too far
將你推得遠遠的
Took you for granted
視你為理所當然
Thought that you needed me more, more, more
以為你更需要我

Now I would do most anything
我會盡一切所能
To get you back by my side
讓你回到我身旁
But I just keep on laughing
但我只是繼續裝笑
Hiding the tears in my eyes
努力不讓眼淚流下
'Cause boys don't cry
因為男生不會哭
Boys don't cry
男生才不會哭

Boys don't cry
男生才不會哭

(歌詞翻譯 by Feina)

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 肥娜 Feina 的頭像
    肥娜 Feina

    肥娜 Feina (●'◡'●)

    肥娜 Feina 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()