The Cure - Friday I'm In Love

星期五我戀愛了 | 中英歌詞


收錄專輯: Wish
發行時間: 1992

中英文歌詞

I don't care if Monday's blue
我不在乎憂鬱星期一
Tuesday's grey and Wednesday too
星期二灰濛濛的,星期三也是
Thursday, I don't care about you
星期四,我已不在乎你了
It's Friday, I'm in love
來到星期五,我戀愛了
Monday you can fall apart
星期一崩潰難過
Tuesday, Wednesday break my heart
星期二、星期三好心碎
Oh, Thursday doesn't even start
噢,星期四甚至還沒開始
It's Friday, I'm in love
星期五來了,我戀愛了

Saturday, wait
星期六,再等一下
And Sunday always comes too late
星期天總是姍姍來遲
But Friday, never hesitate
星期五,從來不猶豫

I don't care if Monday's black
我不在乎黑色星期一
Tuesday, Wednesday, heart attack
星期二、星期三心好痛
Thursday, never looking back
星期四,不要再回想過去
It's Friday, I'm in love
星期五,我戀愛了

Monday you can hold your head
星期一抱頭痛哭
Tuesday, Wednesday, stay in bed
星期二、星期三賴在床上
Or Thursday watch the walls instead
星期四呆呆瞪著牆壁
It's Friday, I'm in love
星期五來了,我戀愛了

Saturday, wait
星期六,再等一下
And Sunday always comes too late
星期天總是姍姍來遲
But Friday, never hesitate
星期五,從來不猶豫

Dressed up to the eyes
精心盛裝打扮
It's a wonderful surprise
真是美好的驚喜
To see your shoes and your spirits rise
穿上鞋子靈魂竟飛上了天
Throw out your frown
丟掉緊皺的眉頭
And just smile at the sound
跟著音樂大笑就對了
Sleek as a shriek, spinning 'round and 'round
甩頭尖叫,不停轉呀轉
Always take a big bite
總是大啖一番
It's such a gorgeous sight
畫面真是太棒了
To see you eat in the middle of the night
看著你在半夜享用美食
You can never get enough
你總是嫌不夠
Enough of this stuff
再多都不夠
It's Friday, I'm in love
來到星期五,我戀愛了

I don't care if Monday's blue
我不在乎憂鬱星期一
Tuesday's grey and Wednesday too
星期二灰濛濛的,星期三也是
Thursday, I don't care about you
星期四,我已不在乎你了
It's Friday, I'm in love
來到星期五,我戀愛了

Monday you can fall apart
星期一崩潰難過
Tuesday, Wednesday break my heart
星期二、星期三好心碎
Thursday doesn't even start
星期四甚至還沒開始
It's Friday, I'm in love
星期五來了,我戀愛了

Do-do, do-do, do-do, do
Do-do, do-do, do-do, do
(Oh, oh, whoa, whoa)

(歌詞翻譯 by Feina)

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 肥娜 Feina 的頭像
    肥娜 Feina

    肥娜 Feina (●'◡'●)

    肥娜 Feina 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()