Rascal Flatts - Life is a Highway
人生是高速公路 | 中英歌詞 | 動畫電影《汽車總動員》插曲

這次要推薦給大家的歌是 Rascal Flatts 翻唱的 "Life is a Highway" !

Rascal Flatts - Life is a High

演出: Rascal Flatts 雷可福磊斯
發行時間: 2006
收錄專輯: Me and My Gang
獲獎紀錄: 全美民選獎最佳電影歌曲、 迪士尼電台音樂獎最佳電影歌曲、 全美民選獎最受歡迎翻唱歌曲

Life is a Highway': The Story Behind the Ultimate Road Trip Jam

還記得這部動畫嗎? 《汽車總動員》( Cars ) 是不少千禧年世代的童年神作,閃電麥坤出場時的配樂就是這首 Life is a Highway

Steam - Disney•Pixar Cars

這首歌的原創者是一位加拿大的音樂家 Tom Cochrane,他於1991年錄製完成曲目。

後來因為皮克斯這部賣座動畫 《汽車總動員》,由 Rascal Flatts 重新翻唱詮釋的 2006 年版本隨即聲名大噪。

🚨 中英文歌詞對照 🚨

Whoo!
Mmm, yeah

Life's like a road that you travel on
人生就像你旅程的道路
When there's one day here, and the next day gone
今天還停留某地,明天就前往別處
Sometimes you bend, sometimes you stand
有時你得低頭,有時你可以昂首
Sometimes you turn your back to the wind
有時你背對強風

There's a world outside every darkened door
每道暗門外都是一個新世界
Where blues won't haunt you anymore
在那裡,憂慮不再纏著你
Where the brave are free and lovers soar
在那裡,勇敢的人得到自由,戀人得以翱翔
Come ride with me to the distant shore
跟我一起駛向遙遠的海岸吧

We won't hesitate
我們不必猶豫
To break down the garden gate
去衝破藩籬枷鎖
There's not much time left today, yeah
今天時間不多了,耶

Life is a highway
人生是一條高速公路
I wanna ride it all night long
我想奔馳一整夜
If you're goin' my way
如果你要和我同行
Well, I wanna drive it all night long
這輛夜車不會停

Through all these cities and all these towns
穿越無數的城鎮
It's in my blood, and it's all around
滿腔熱血,無所不在
I love you now like I loved you then
我現在愛你就像當初一樣
This is the road, and these are the hands
這就是這條路,這就是這雙手

From Mozambique to those Memphis nights
從莫桑比克到孟菲斯的夜晚
The Khyber Pass to Vancouver's lights
從開伯爾山口到溫哥華的燈光
Knock me down and back up again
打倒我,我會再次站起來
You're in my blood, I'm not a lonely man
你在我的血液中,我不是孤獨一人

There's no load I can't hold
沒有我無法承受的負荷
A road so rough, this I know
這條路很崎嶇,我知道
I'll be there when the light comes in
當光芒到來時,我會在那裡
Just tell 'em we're survivors
告訴他們,我們是倖存者

Life is a highway
人生是一條高速公路
I wanna ride it all night long (whoo!)
我想奔馳一整夜(哇!)
If you're goin' my way
如果你要和我同行
I wanna drive it all night long (all night long)
這輛夜車不會停(不會停)

A-gimme, gimme, gimme, gimme, yeah

Life is a highway
人生是一條高速公路
Well, I wanna ride it all night long, mmm, yeah
我想奔馳一整夜,嗯,耶
If you're goin' my way (if you're goin' my way)
如果你要和我同行(如果你要和我同行)
I wanna drive it all night long (all night long)
這輛夜車不會停(不會停)

There was a distance between you and I (between you and I)
從前你和我之間有段距離(你和我之間)
A misunderstanding once
曾經有過誤解
But now we look it in the eye, ooh, yeah
但現在我們直視著它,噢,耶
Mmm, yeah (whoo!)
嗯,耶(哇!)

There's no load I can't hold
沒有我無法承受的負荷
A road so rough, this I know
這條路很崎嶇,我知道
I'll be there when the light comes in
當光芒到來時,我會在那裡
Just tell 'em we're survivors
告訴他們,我們是倖存者

Life is a highway
人生是一條高速公路
Well, I wanna ride it all night long (all night long, yeah)
我想奔馳一整夜(一整夜,耶)
If you're goin' my way
如果你要和我同行
Well, I wanna drive it all night long
這輛夜車不會停

A-gimme, gimme, gimme
A-gimme, gimme, yeah

Life is a highway (life is a highway)
人生是一條高速公路(人生是一條高速公路)
I wanna ride it all night long, whoo, ooh, yeah
我想奔馳一整夜,哇,噢,耶
If you're goin' my way (if you're goin' my way)
如果你要和我同行(如果你要和我同行)
I wanna drive it all night long (all night long, yeah)
這輛夜車不會停(不會停 ,耶)

C'mon, gimme, gimme, gimme
Gimme, gimme, gimme, yeah

Life is a highway
人生是一條高速公路
I wanna ride it all night long
我想奔馳一整夜
(Yeah, I wanna drive it all night long, baby)
(耶,我想奔馳一整夜,寶貝)
If you're goin' my way (if you're goin' my way)
如果你要和我同行(如果你要和我同行)
I wanna drive it all night long (all night long)
這輛夜車不會停(不會停)

(歌詞翻譯 by 肥娜)

 

相關文章:
Justin Timberlake - CAN'T STOP THE FEELING! | from Trolls (2016) |《魔髮精靈》動畫原聲帶 | 中英歌詞
Anna Kendrick & Justin Timberlake - True Colors 真實的色彩 | 動畫《魔髮精靈》插曲 | 中英歌詞
Zendaya - Wonderful Life 美好生活 |《小腳怪》動畫原聲帶 | 中英歌詞
Channing Tatum - Perfection 查寧塔圖 - 完美無瑕 |《小腳怪》動畫原聲帶 | 中英歌詞

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 肥娜 Feina 的頭像
    肥娜 Feina

    肥娜 Feina (●'◡'●)

    肥娜 Feina 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()