The Cranberries - Dreams
小紅莓樂團 - 夢 | 中英歌詞

 

這次要推薦給你 The Cranberries 的 "Dreams"

The Cranberries - Dreams 小紅莓樂團

發行時間: 1993
收錄專輯: Everybody Else Is Doing It, So Why Can't We?
類型: Alternative rock, Dream pop, Alternative/Indie, Rock

🎵 中英文歌詞對照 🎵

Oh, my life
哦,我的生活
Is changing everyday
變得色彩斑斕
In every possible way
每天都不一樣
 
And oh, my dreams
還有哦,我的夢
It's never quite as it seems
也不一樣了
Never quite as it seems
不再百般聊賴
 
I know I felt like this before
我知道我曾經也有過這感覺
But now I'm feeling it even more
但現在這感覺更強烈
Because it came from you
因為是你給我的
 
Then I open up and see
我敞開心房看見
The person falling here is me
我陷入了愛戀
A different way to be
一切都不一樣了
 
Aah, la-ah-la-ah
La-la-la
La-ah-la-ah
 
I want more
我渴望更多
Impossible to ignore
這感覺無法忽視
Impossible to ignore
無法忽視
 
And they'll come true
夢會成真
Impossible not to do
一定會成真
Impossible not to do
一定會成真
 
And now I tell you openly
現在我對你開誠布公
You have my heart so don't hurt me
你已佔據我心房,別傷了我的心
You're what I couldn't find
尋覓良久我遇到了你
 
A totally amazing mind
你有顆獨一無二的心
So understanding and so kind
那麼善解人意又真誠善良
You're everything to me
你是我的一切
 
Oh, my life
哦,我的生活
Is changing everyday
變的色彩斑斕
In every possible way
每天都不一樣
 
And oh, my dreams
還有哦,我的夢
It's never quite as it seems
不再百般聊賴
'Cause you're a dream to me
因為你在我的夢裡
Dream to me
你在我的夢裡
 
(歌詞翻譯 by 肥娜)
arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 肥娜 Feina 的頭像
    肥娜 Feina

    肥娜 Feina (●'◡'●)

    肥娜 Feina 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()