girl in red - Pick Me 選我 | 中英歌詞

girl in red - Pick Me 選我 | 中英歌
收錄專輯: I'M DOING IT AGAIN BABY!
發行時間: 2024

Marie 的女友是雙性戀,這首歌裡,她承認自己在這段關係中的不安全感和嫉妒心,以及不知道如何和女友溝通這些感受,不過 Marie 後來在訪談中也表示,已經學會和女友表達感受和溝通。

中英文歌詞

Pick me over him
選我不要選他
Let the loser win
讓輸家贏
I have so many things I wanna say
我有好多想要說的
But don’t know how to communicate
但我不知道怎麼溝通
Pick me over him
選我不要選他
Let the loser win
讓輸家贏

I’m always waiting for you to say
我一直在等妳說出口
My insecurities drove you away
我的不安全感讓妳離我而去

I’m worried about it
我很擔心
Of course I’m embarrassed
當然也羞於啟齒
I’m hiding the madness
我隱藏憤怒
I’m hiding it all from you
我向妳隱瞞全部
Yeah, how could I ever be true?
我的感受怎麼可能會是真的?

There’s no amount of validation that would make this go away,
再多的保證都無法讓它消失不見
The endless fear of losing you to him
無止盡的恐懼,害怕妳選擇他
Is keeping me awake…
不安感讓我徹夜難眠
So why, you’re leaving with him?
為什麼,妳要和他走?
And I guess he’s got something I can’t give
我猜他有我給不了妳的東西
I might be falling apart
我要支離破碎了
I think you know I have been from the start
我想妳從一開始就知道我殘破不堪

Pick me over him
選我不要選他
Wish I could be your prince
希望我能成為妳的王子
I’m freaking out
我要抓狂了
Like where have you been?
妳剛剛去了哪裡?
Can’t stop my mind and the way that it spins
我的腦袋不停運轉,無法停止胡思亂想
But there’s no reason for me to be acting up the way that I am
沒有充分的理由可以讓我向妳表達心裡的感受
But jealousy has gotten to me again
嫉妒再次佔據我的心思
It doesn’t make any sense
一切都失去了意義

So why… you’re leaving with him?
為什麼...妳要和他走?
I guess he’s got something I can’t give
我猜他有我給不了妳的東西
I might be falling apart
我要支離破碎了
I think you know I have been from the start

我想妳從一開始就知道我殘破不堪

(Let the loser win)
(讓輸家贏
)
(Let me be your prince)
(讓我能成為妳的王子)
(Time stands still within)
(時間停滯不前)
(When you leave with him)
(在妳和他走了之後)

(歌詞翻譯 by Feina)

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 肥娜 Feina 的頭像
    肥娜 Feina

    肥娜 Feina (●'◡'●)

    肥娜 Feina 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()