Queen - Somebody To Love | 中英歌詞

中英文歌詞

Each morning I get up I die a little
每早起床後生命又流逝了一點
Can barely stand on my feet
幾乎無法雙腳站穩
Take a look in the mirror and cry
看一眼鏡子裡的自己,然後哭泣
Lord what you're doing to me
我的主,為什麼祢要這樣對我?
I spent all my years in believing you
這些年來我是這麼相信祢
But I just can't get no relief, Lord
但我就是沒有解脫的一天,我的主

Somebody
一個人
Somebody
一個人
Can anybody find me
有人可以幫我找到
Somebody to love?
一個人來愛嗎?

I work hard every day of my life
這一生我每一天都奮力的工作
I work til' I ache in my bones
工作到骨頭疼痛
At the end of the day
一天結束後
I take home my hard-earned pay all on my own
獨自一人拿著辛苦攢到的錢回家
I get down on my knees
雙膝跪地
And I start to pray
開始祈禱
Til' the tears run down from my eyes, Lord
一直到淚水從眼眶滑下,我的主

Somebody
一個人
Somebody
一個人
Can anybody find me
有人可以幫我找到
Somebody to love?
一個人來愛嗎?

He works hard everyday
他每天都拼命的工作
I try and I try and I try
我很努力、很努力、很努力
But everybody wants to put me down
但每個人都不把我當一回事
They say I'm going crazy
他們說我發瘋了
They say I got a lot of water in my brain
他們說我腦子進水
I got no common sense
他們說我沒有見識
I got nobody left to believe
我沒有人可以相信

Ooh, Lord
我的主
Somebody
一個人
Somebody
一個人
Can anybody find me
有人可以幫我找到
Someone to love?
一個人來愛嗎?

Got no feel, I got no rhythm
沒有任何感覺,沒有任何旋律
I just keep losing my beat
我不斷失去節奏
I'm okay, I'm alright
我沒事,我很好
I ain't gonna face no defeat
我不要被打倒
I just gotta get out of this prison cell
我必須逃離這座監牢
One day I'm gonna be free, Lord
有一天,我會得到自由,我的主

Find me somebody to love
幫我找到一個人來愛

Can anybody find me
有人可以幫我找到
Somebody to love?
一個人來愛嗎?

(歌詞翻譯 by Feina)

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 肥娜 Feina 的頭像
    肥娜 Feina

    肥娜 Feina (●'◡'●)

    肥娜 Feina 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()