Madonna - Like A Prayer | 中英歌詞

瑪丹娜這首 Like A Prayer 是當時極為大膽的作品,歌曲將宗教和性做連結,並且在 MV 中加入種族、黑人上帝、合唱團、教堂...等元素,在當時引起不小的爭議,但依舊為大眾喜愛,衝上各大排行榜第一名。(MV中燃燒的十字架代表3K黨,也就是白人至上主義,但就史實的觀點來說,西方上帝應該並非如同白人所塑造的形象,祂的膚色應該更加黝黑)

中英文歌詞

Life is a mystery
生命很神秘
Everyone must stand alone
每個人都必須要獨立
I hear you call my name
聽見你叫我的名字
And it feels like home
感覺像回到家一樣

When you call my name
你叫我名字的感覺
It's like a little prayer
就像是小小的禱告
I'm down on my knees
我雙膝跪地
I wanna take you there
我想要把你送上那裡
In the midnight hour
在午夜時分
I can feel your power
我能感覺到你的能量
Just like a prayer
就像是禱告般
You know I'll take you there
你知道我會帶你到那裡

I hear your voice
我聽到你的聲音
It's like an angel sighing
就像是天使的嘆息
I have no choice
這是命運的安排
I hear your voice
我聽見你的聲音
Feels like flying
感覺像飛上天際
I close my eyes
閉上我的雙眼
Oh God, I think I'm falling
老天,我想我正在往下墜
Out of the sky
掉出了天空
I close my eyes
閉上我的雙眼
Heaven, help me
天堂,救救我

When you call my name
你叫我名字的感覺
It's like a little prayer
就像是小小的禱告
I'm down on my knees
我雙膝跪地
I wanna take you there
我想要把你送上那裡
In the midnight hour
在午夜時分
I can feel your power
我能感覺到你的能量
Just like a prayer
就像是禱告般
You know I'll take you there
你知道我會帶你到那裡

Like a child
像個孩子般
You whisper softly to me
你在我耳畔輕語
You're in control
你掌控一切
Just like a child
像個孩子般
Now I'm dancing
我跳起舞來
It's like a dream
像是作夢般
No end and no beginning
不會結束也沒有開頭
You're here with me
你和我在一起
It's like a dream
感覺像是做夢一樣
Let the choir sing
讓合唱團歌唱

When you call my name
你叫我名字的感覺
It's like a little prayer
就像是小小的禱告
I'm down on my knees
我雙膝跪地
I wanna take you there
我想要把你送上那裡
In the midnight hour
在午夜時分
I can feel your power
我能感覺到你的能量
Just like a prayer
就像是禱告般
You know I'll take you there
你知道我會帶你到那裡

Life is a mystery
生命很神秘
Everyone must stand alone
每個人都必須要獨立
I hear you call my name
聽見你叫我的名字
And it feels like home
感覺像回到家一樣

Just like a prayer
就像是禱告一樣
Your voice can take me there
你的聲音可以帶我到那
Just like a muse to me
就像是謬思一樣
You are a mystery
你是個神祕的存在
Just like a dream
就像是夢一樣
You are not what you seem
你和乍看之下不同
Just like a prayer, no choice
就像是禱告一樣,沒有選擇
Your voice can take me there
你的聲音可以帶我到那裡

Just like a prayer, I'll take you there
就像是禱告一樣,我會帶你到那裡
It's like a dream to me
如同夢境一般

(歌詞翻譯 by Feina)

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 肥娜 Feina 的頭像
    肥娜 Feina

    肥娜 Feina (●'◡'●)

    肥娜 Feina 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()