Cavetown – Lemon Boy 檸檬男孩 | 中英歌詞

或許大家心裡都住著一位檸檬男孩或是女孩,也就是負面的自己,但漸漸地在越認識他以後,便學會了如何和他和平相處。

中英文歌詞

There once was a bittersweet man and they called him, "Lemon Boy"
從前有個又苦又甜的人,大家叫他檸檬男孩
He was growing in my garden and I pulled him out by his hair like a weed
他原本生長在我的花園裡,像是拔雜草一樣,我拉著他的頭髮將他拔起來
And like weeds do he only came and grew back again
但是就像雜草一樣,他還是不斷的長回來
So, I figured this time I might as well let him be
所以,這一次我決定就這樣讓他待在這裡

Lemon Boy and me started to get along together
漸漸地檸檬男孩和我相處得很好
I helped him plant his seeds and we'd mow the lawn in bad weather
我幫助他播種,天氣壞時,我們會一起除草
It’s actually pretty easy being nice to a bitter boy like him
和他這樣苦苦的男孩好好相處其實很容易
So I got myself a citrus friend
因此我交到了一位柑橘類朋友

But soon his bittersweet started to rub off on me
但是不久後他又苦又甜的味道開始沾染我
You’d think smelling like lemon zest would be pretty neat
你或許會認為一身聞起來像檸檬皮很酷
I found out that my friends are more of the savoury type
但我發覺我的朋友們更偏愛鹹食
And they weren’t too keen on compromising with a nice lemon pie
他們不喜愛這味,無法忍受一塊可口的檸檬派

So Lemon Boy and me, we just gotta get along together
所以,檸檬男孩和我只好繼續和彼此作伴
I'll help him plant his seeds and we'll mow the lawn in bad weather
我幫助他播種,天氣壞時,我們會一起除草
It’s actually pretty easy being nice to a bitter boy like him
和他這樣苦苦的男孩好好相處其實很容易
So, I got myself a citrus friend
因此我交到了一位柑橘類朋友

But what if I run out of fertilizer
但要是我用光了肥料
What if the clouds run out of rain
要是雲朵用光了雨水
What if Lemon Boy won’t grow no longer
要是檸檬男孩不再繼續生長
What if beaches dry of sugarcane
要是沙灘不再長出甘蔗
Oh well

The whales start to beach themselves
鯨魚開始讓自己擱淺在沙灘上
The tortoise shells tear away from their spines
陸龜的殼磨損到只剩下脊椎骨
It happens all the time, it happens all the time
無時無刻都會發生,無時無刻都會這樣

Lemon Boy and I, we’re gonna live forever
檸檬男孩和我會一直在一起直到永遠
Like Snufkin and Little My, we’ll get around wherever
就像史力奇和小美一樣,不論在哪我們都形影不離

Lemon Boy and I, we’re gonna live forever
檸檬男孩和我會一直在一起直到永遠
Like Snufkin and Little My, we’ll get around wherever
就像史力奇和小美一樣,不論在哪我們都形影不離
It’s actually pretty easy being nice to a bitter boy like him
和他這樣苦苦的男孩好好相處其實很容易

'Cause we're the bitterest boys in town
我們是小鎮上最苦的兩個男孩
Yeah, we’re the bitterest guys around
我們是這附近最苦的兩個男孩
And I got myself a citrus friend
我交到了一位柑橘類朋友

(歌詞翻譯 by Feina)

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 肥娜 Feina 的頭像
    肥娜 Feina

    肥娜 Feina (●'◡'●)

    肥娜 Feina 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()