The 1975 - It's Not Living (If It's Not With You)

少了你不算活著 | 中英歌詞

Matty Healy 和毒品的拉鋸

這首歌描寫 The 1975 樂團主唱 Matty Healy 在過去和毒品的關係,對他來說,少了毒品,不算真正的活著,但是依賴它也很危險,不管怎麼抉擇,都不完美。

MV ↑ ;音樂節 LIVE

🎵 中英文歌詞對照 🎵

And Danny ran into some complications
我朋友丹尼遇上了一些危機
He falls asleep during conversations
他聊天聊到一半會突然睡著
He's gotta search the street when he's on vacation
出遊時他會去暗巷裡找某樣東西 <drug>
The worst thing is that I'm in the same situation
最糟的是,我也陷入和他一樣的困境

And all I do is sit and think about you
無時無刻我都想著你 <drug>
If I knew what you'd do
可惜我沒早點認清真相
Collapse my veins, wearing beautiful shoes
宛若披著羊皮的惡狼,你偷偷侵蝕我的靜脈
It's not living, if it's not with you
但是少了你,不算真的活著

And Danny says we're living in a simulation
丹尼說我們並非真實的存在
But he works in a petrol station (selling petrol)
可是他確實在加油站上班 (幫別人加油)
He says it all began with his operation
他說是那次手術造成的 <止痛藥成癮>
And I know you think you're sly, but you need some imagination
別自以為是了,你該找個更好的藉口

And all I do is sit and think about you
無時無刻我都想著你
If I knew what you'd do
可惜我沒早點認清真相
Collapse my veins, wearing beautiful shoes
宛若披著羊皮的惡狼,你偷偷侵蝕我的靜脈
It's not living, if it's not with you
但是少了你,不算真的活著

All I do is sit and drink without you
戒掉你,我只好借酒澆愁
If I choose, then I'll lose
如果要我擇一,我怎樣都輸
Distract my brain from the terrible news
你能帶我逃離糟糕的現實
It's not living, if it's not with you
沒有你,不算真的活著

I can't stop sweating or control my feet
汗流浹背,瑟瑟發抖
Got a twenty-stone monkey that I just can't beat
面對這隻重量級的潑猴,我束手無策
I can stage a situation, but I just can't eat
什麼世面我都見過,可我就是食不下嚥
And there's a feeling you're replacing embrace
有你我就不需要真實的擁抱


It's true that all I do is sit and think about you
是真的,我無時無刻都想著你
If I knew what you'd do
可惜我沒早點認清真相
Collapse my veins, wearing beautiful shoes
你是裹著糖衣的毒藥,殘害我的靜脈
It's not living, if it's not with you
可是沒有你,不算真的活著

All I do is sit and drink without you
戒掉你,我只好借酒澆愁
If I choose, then I'll lose
如果要我擇一,我怎樣都輸
Distract my brain from the terrible news
你能帶我逃離糟糕的現實
It's not living, if it's not with you
沒有你,不算真的活著


Oh, and Johnny got a job in a bank, I think
對了,強尼好像拿下了銀行的工作,應該吧
Danny spent the time trying to pack in the drinks for me
丹尼他很努力要幫我戒酒
I feel sick, and I know I that I'll lose but
我很頹廢,我知道自己會輸
It's not living, if it's not with you
可是少了你,不算真的活著


It's not living, if it's not with you
少了你,不算活著

(歌詞翻譯by 肥娜)

 

相關文章:
The 1975 - I’m In Love With You 我愛上你了 | 中英歌詞
The 1975 - The City | 中英歌詞

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 肥娜 Feina 的頭像
    肥娜 Feina

    肥娜 Feina (●'◡'●)

    肥娜 Feina 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()