Lauv - Steal The Show 光彩奪目 | 中英歌詞

《元素方城市》(Elemental 2023) 動畫電影原聲帶


(官方動畫字幕版 連結)

中英文歌詞對照

Started out on a one way train
搭上一趟單程旅途
Always knew where I was gonna go next
我很堅定自己要前往何處
Didn't know until I saw your face
沒想到當我看見你時
I was missin' out on every moment
才發覺自己錯過太多
You'll be one and baby I'll be two
你可以在前,我會在後
Would you mind it if I said I'm into you? (I'm into you)
你不介意我說喜歡你吧? (我喜歡你)

So if it's real
如果是真的
Then darlin' let me know
親愛的讓我知道
I wouldn't mind
我不介意
If you steal the show
你比我更耀眼

You and I, we go together
你跟我是完美搭檔
You're the sky, I'll be the weather
你是天空,我是天氣
A pretty thing, the sun and rain, who knew? ooh, yeah
我們很美麗,就像是陽光和雨水,天知道?
Summer night, perfect occasion
夏日夜晚,完美的時機
Where am I? You know I'll be waiting for you, ooh, for you
我在哪呢? 你知道我在等著你,等著你

So if it's real
所以如果是真的
Then darlin' let me know
親愛的讓我知道
I wouldn't mind
我不介意
If you steal the show
你比我更光彩奪目
So if it's real
如果是真的
Then darling let me know
親愛的讓我知道
I wouldn't mind
我不介意
If you steal the show
你比我更炫麗迷人

You shine, you shine
你好耀眼,你好耀眼
Like forever lasts forever
永遠光彩動人
You shine, you shine
你好耀眼,你好耀眼
And steal the show
你是多麼的出眾

So if it's real
所以如果是真的
Then darlin' let me know
親愛的讓我知道
I wouldn't mind
我不介意
If you steal the show (started out on a one way train)
你比我更耀眼 (搭上一趟單程旅途)
(Always knew where I was gonna go next)
(我很堅定自己要前往何處)
So if it's real (didn't know until I saw your face)
如果是真的 (沒想到當我看見你時)
Then darlin' let me know (I was missing out on every moment)
親愛的讓我知道 (才發覺自己錯過太多)
(You'll be one and baby I'll be two)
(你可以在前,我會在後)
(Would you mind it if I said I'm into you?)
(你不介意我說喜歡你吧?)
I wouldn't mind
我不介意
If you steal the show
你比我更光彩奪目

(歌詞翻譯 by 肥娜)

 

相關文章:
Lauv - Never Not 不可能不想你 | 中英歌詞
Lauv - I Like Me Better 我更愛和你在一起的自己 | 中英歌詞
Lauv - Potential | 中英歌詞
Jeremy Zucker, Lauv & Alexander 23 - Cozy | 中英歌詞

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 肥娜 Feina 的頭像
    肥娜 Feina

    肥娜 Feina (●'◡'●)

    肥娜 Feina 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()