Sara Bareilles - Brave 勇氣 | 中英歌詞

Sara Bareilles - Brave 勇氣 | 中英

收錄專輯: The Blessed Unrest
發行時間: 2013

中英文歌詞

[Verse 1]
You can be amazing
你可以變得超讚
You can turn a phrase into a weapon or a drug
你可以把言語變成武器或毒藥
You can be the outcast
你可以是局外人
Or be the backlash of somebody's lack of love
也可以起身對抗那些匱乏愛的人
Or you can start speaking up
或許你可以出聲抵抗
Nothing's gonna hurt you the way that words do
除了惡言沒有事物能傷你更深
When they settle 'neath your skin
而當那些壞話注入你體內
Kept on the inside and no sunlight
阻擋陽光去驅逐它們
Sometimes a shadow wins
有時陰影會勝出
But I wonder what would happen if you
但我很好奇會有什麼變化,如果你能...

[Chorus]
Say what you wanna say
說出你想說的
And let the words fall out
讓話語傾瀉而出
Honestly, I wanna see you be brave
大膽地,我想要看見你拿出勇氣
With what you want to say
說出你想說的
And let the words fall out
讓話語傾瀉而出
Honestly, I wanna see you be brave
大膽地,我想要看見你拿出勇氣

[Post-Chorus]
I just wanna see you
我想要看見你
I just wanna see you
我想要看見你
I just wanna see you
我想要看見你
I wanna see you be brave
我想要看見你拿出勇氣
I just wanna see you
我想要看見你
I just wanna see you
我想要看見你
I just wanna see you
我想要看見你
I wanna see you be brave
我想要看見你拿出勇氣

[Verse 2]
Everybody's been there
大家都有過那樣的處境
Everybody's been stared down by the enemy
每個人都曾被敵人看扁
Fallen for the fear and done some disappearing
被恐懼擊倒,躲起來不去面對
Bow down to the mighty
向惡勢力屈服
But don't run, stop holding your tongue
但是別逃跑,也別掐住你的喉舌
Maybe there's a way out of the cage where you live
也許你會找到辦法逃出禁錮你的牢籠
Maybe one of these days you can let the light in
也許不久後的某天你會讓光線照亮你
Show me how big your brave is
讓我看見你的勇氣有多強大

[Chorus]
Say what you wanna say
說出你想說的
And let the words fall out
讓話語傾瀉而出
Honestly, I wanna see you be brave
大膽地,我想要看見你拿出勇氣
With what you want to say
說出你想說的
And let the words fall out
讓話語傾瀉而出
Honestly, I wanna see you be brave
大膽地,我想要看見你拿出勇氣

[Bridge]
Innocence, your history of silence
過去你假裝聽不到、選擇沉默
Won't do you any good
這對你沒有任何幫助
Did you think it would?
你難道覺得會有幫助嗎?
Let your words be anything but empty
別讓自己被無視,大聲說出口
Why don't you tell them the truth?
你為什麼不告訴他們真實的自己呢?

[Chorus]
Say what you wanna say
說出你想說的
And let the words fall out
讓話語傾瀉而出
Honestly, I wanna see you be brave
大膽地,我想要看見你拿出勇氣
With what you want to say
說出你想說的
And let the words fall out
讓話語傾瀉而出
Honestly, I wanna see you be brave
大膽地,我想要看見你拿出勇氣

[Post-Chorus]
I just wanna see you (x3)
我想要看見你 (x3)
I wanna see you be brave
我想要看見你拿出勇氣
I just wanna see you (x3)
我想要看見你 (x3)
See you be brave
看見你拿出勇氣

[Outro]
I just wanna see you (x6)
我想要看見你 (x6)

(歌詞翻譯 by Feina)

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 肥娜 Feina 的頭像
    肥娜 Feina

    肥娜 Feina (●'◡'●)

    肥娜 Feina 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()