girl in red - I'm Back 我回來了 | 中英歌詞

girl in red - I'm Back 我回來了 |
收錄專輯: I'M DOING IT AGAIN BABY!
發行時間: 2024

girl in red 回來了!! ❤️

中英文歌詞

I'm back, I feel like myself
我回來了,我感覺像我自己
I was gone for a minute
我離開了一小段時間
'Cause I went to get help
因為我去尋求一些幫助
It's not like I wanna die
我沒有想要死
At least not now
至少現在沒有
I love being alive
我喜愛活著

I was feeling so inadequate
我曾感到很空洞
Never been so out of it
從來沒有脫離過
Didn't think I'd make it this far
也沒想過我能活到今天
Tracing all my steps
尋找我的足跡
It's easy to forget
很容易被遺忘
Like finding a light switch in the dark
就像是在漆黑中找電燈開關

I'm back, I'm better than ever!
我回來了,我感覺比過往都更好 !
Life's so good when you're light as a feather
生命很美好,感覺輕如鴻毛
On track is where I will be
步入軌道是此刻的我
At least if life is allowing me
如果生命這麼允許我
I know I have a tendency
我明白自己有種傾向
Melancholic tragedy
憂鬱悲劇
Always seems to follow me around
總是伴我如影隨行
Living life in grey
生活在灰暗之中
Did something to my brain
讓我的腦袋怪怪的
But hey I took a shower today!
但我今天有洗澡耶 !

I'm back, I feel like myself
我回來了,我感覺像我自己
I was gone for a minute
我離開了一小段時間
'Cause I went to get help
因為我去尋求一些幫助
It's not the end of the world
世界還沒末日
Time doesn't stop for a sad little girl
時間不會為了一個傷心小女孩而停止

Sometimes I get bit by the dark
有時黑暗會來咬我一口
It spreads into my heart
毒液擴散到我的心
Takes over me
佔據全身上下
I believe I will laugh
我相信自己可以大笑
I believe it'll pass
我相信可以度過難關
I believe there's hope for me
我相信自己還有希望

I'm back
I'm back

Yeah, I'm back
Yeah, I'm back
我回來了

It's right around the corner
就在轉角處
That good life I always wanted
我一直期盼的美好生命
I think that I can see it now
我現在終於看見了
I'm in the field of daisies
我在一片雛菊花海之中
And this time feels amazing
這感覺棒呆了
This is what they're talking about
和人們所說的一樣
It's easy to get caught
你會很輕易被抓走
In the state of being lost
如果你遺失了自我
But this time I think I'm found
但這次我找回自己
I wouldn't go without it
帶著自己闊步前行
The ups and downs and what-ifs
崎嶇顛頗和不確定
It's all a part of being alive
都是生命的一部分

(歌詞翻譯 by Feina)

《壁花男孩》
MV 的最後很像《壁花男孩》的場景,很棒的電影,每看必哭
girl in red - I'm Back 我回來了 |
Marie 從貨車裡爬起來那幕很讚 XD

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 肥娜 Feina 的頭像
    肥娜 Feina

    肥娜 Feina (●'◡'●)

    肥娜 Feina 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()