NIKI - Every Summertime
妮基 - 夏日時光 | 中英歌詞
 
這次推薦給你的歌是 NIKI 的 " Every Summertime ",應該是收錄在漫威的電影尚氣的片尾 (?),我沒有看所以不確定,不過歌本身非常好聽 !
 
NIKI - Every Summertime | Marvel Studios' Shang-Chi and The Legend of The  Ten Rings
發行時間: 2021
收錄專輯: Shang-Chi and The Legend of The Ten Rings: The Album
演唱: NIKI 妮基 
(Nicole Zefanya)
 
曲風輕快、沉醉,聽著聽著就跟著律動了起來,歌詞帶出一對戀人甜蜜的相處日常,從學生時期,到出社會後,還是彼此最好的陪伴,歌曲充滿夏日的甜蜜感NIKI - Every Summertime 妮基 - 夏
 
MV也很可愛,小男孩和父親在車上聽著這首歌,一路 chill 到家,其中也感受到濃濃的復古感,有年代的汽車內裝、近乎絕版的卡帶,還有整屋的黑膠唱片,看得當下就好像和他們一起度過了悠閒浪漫的午後時光,除了這個版本的 MV 外,還陸續推出了不同版本的,也都很好看  (另一個小尚氣版本連結、爺爺版本連結、少女追夢版連結)
 

🎵 中英歌詞對照 🎵

18, we were undergrads
18歲時,我們還是大學生
Stayed out late, never made it to class, uh
在外鬼混到深夜,爬不起來去上課
Outer Richmond in a taxi cab
在外里士滿(舊金山某處)的計程車裡
You were sweating bullets on the way to my dad's and oh
去我爸家的路上,你緊張地直冒汗
You said, "Baby, think we're moving too fast", ah-ah
你說:「寶貝,我們是不是進展得太快了」

And I swear the magnolias flashed a smile (flashed a smile)
我發誓,玉蘭花對我笑了一下(笑了一下)
And that's when I caught me hoping you'd stay a while
(stay a while)
那瞬間我發現自己希望你能再待久一點
(再待久一點)

Baby, I'd give up anything to travel inside your mind
寶貝,我願意放棄一切,去遊歷你的內心世界
Baby, I fall in love again come every summertime
寶貝,每到夏天我就再次墜入愛河
My daddy taught me to choose 'em wisely, but you don't have to try
我爸爸教我選對象要聰明點,但你不需要更努力了
'Cause, baby, I fall in love every summertime
因為,寶貝,每到夏天我就再愛上你一次

25, man we're missing church
25歲了,我們常常沒去教會
Laugh 'bout everyone we're hating at work
討人厭的同事常讓我們笑料不斷
Dinner with your sister and the jokes kinda hurt
與你姐姐(or 妹妹?)吃晚飯,可是玩笑開過頭了
Cry the way home, and you're putting me first, oh
為此我哭著回家,你還安慰著我,噢
Yeah, we just always know what to say (mh, ah, yeah)
我們總是有聊不完的話

We're strolling down the boulevard
我們漫步在大街上
And dancing under streetlights (oh, the lights)
在街燈下跳舞(噢,燈光)
Every year we get older, and I'm still on your side (oh, I)
我們一年一年變老,但我仍然很挺你喔(噢,我)

Baby, I'd give up anything to travel inside your mind
寶貝,我願意放棄一切,去遊歷你的內心世界
Baby, I fall in love again come every summertime
寶貝,每到夏天我就再次墜入愛河
My daddy taught me to choose 'em wisely, but you don't have to try
我爸爸教我選對象要聰明點,但你不需要更努力了
'Cause, baby, I fall in love every summertime
因為,寶貝,每到夏天我就再愛上你一次

Every day is summertime
每一天都是夏天
Every day is summertime
每一天都是夏天
Every day is summertime with you
有你在每一天都是夏天

Every day is summertime
每一天都是夏天
Every day is summertime
每一天都是夏天
Every day is summertime with you
有你在每一天都是夏天

(歌詞翻譯 by 肥娜)

 
arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 肥娜 Feina 的頭像
    肥娜 Feina

    肥娜 Feina (●'◡'●)

    肥娜 Feina 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()