Cavetown - Just Add Water 加水就好 | 中英歌詞

Cavetown - Just Add Water 加水就好
專輯: Dear. (2018)
演唱: Cavetown (Robbie)
類型: 另類/獨立, 搖滾

這次要推薦給大家 Cavetown 的 " Just Add Water ", 這首歌表達一個人內心的矛盾: 想要一個人獨處,不想參加朋友的聚會、派對,請別人不用管自己,但是當發現自己沒有被邀請時,還是會感到很難過,覺得自己是微不足道的真菌或蜘蛛網 ( fungus in fresh water /
cobwebs in your cupboard ),令人反感。

" Just add water, let me grow / go " 這句歌詞,像是把自己比喻成植物,或魚缸裡的魚,記得加水就好了,不用理我。不過,歌詞裡還是表達出想要朋友的關心: greet me with a hug/ a body warm and
loving/ show me I'm not disgusting,真是矛盾啊。

↑ 官方字幕版 

🐟 中英文歌詞對照 🐟

Please, don't invite me, please, don't invite me
拜託別邀請我,拜託別邀請我
I wanna be alone, I wanna be alone
我想要獨處,我想要獨處
And don't remind me, please, don't remind me
也別提醒我,拜託別提醒我
I don't wanna know, I don't wanna know
我不想知道,我不想知道
 
Leave without me because I don't wanna go
把我丟下,因為我不想去
Just add water, let me grow
加水就好,讓我自己生長
Please, forget me, and be happy on your own
請忘記我,你自己快樂就好
Just add water, let me go
加水就好,放我走
 
I'm feeling salty, but I'm not the sea
我感到憤怒,但我不是大海
[ 註: salty 除了鹹的,也可以指生氣、腦羞、憤怒 ]
I'm fungus in fresh water
我是淡水中的真菌
Cobwebs in your cupboard
是你櫥櫃裡的蜘蛛網
I saw my friends leave after the party
派對結束後我看到朋友都離開了
I wasn't invited, never invited
我從未被邀請過
 
Leave without me because I don't wanna go
把我丟下,因為我不想去
Rather keep my money safe inside my home
寧願把我的錢安全地放在家裡
Please, forget me, and be happy on your own
請忘記我,你自己快樂就好
Just add water, let me go
加水就好,放我走
 
Please, don't remind me, please, don't remind me
拜託別提醒我,拜託別提醒我
I'll sleep until it's over, fidget and roll over
我會睡到一切結束,翻來覆去
And when I wake up, greet me with a hug
當我醒來時,用一個擁抱迎接我
A body warm and loving
溫暖又充滿愛
Show me I'm not disgusting
告訴我我不令人反感
 
Leave without me because I don't wanna go (to go)
把我丟下,因為我不想去(去)
Just add water, let me grow (let me grow)
加水就好,讓我自己生長(自己生長)
Please, don't worry, I'll be fine on my own (fine on my own)
請不要擔心,我會自己好好的(自己好好的)
I'll turn the lights off when I go
我離開時會關燈
Pay my bills and fold my clothes
幫我繳帳單,和摺衣服
Take care of my family and my home
照顧我的家人和我的家
Just add water, let me go (let me go)
加水就好,放我走(放我走)
arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 肥娜 Feina 的頭像
    肥娜 Feina

    肥娜 Feina (●'◡'●)

    肥娜 Feina 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()