Teenage Dirtbag - cover by Cavetown (feat. chloe moriondo)
青少年廢物 | 中英歌詞
 
這次要介紹的歌曲是 Cavetown 翻唱的 " Teenage Dirtbag " !
Cavetown - Teenage Dirtbag (Feat. Chloe Moriondo) - YouTubeCavetown and Chloe Moriondo have made a lovely little song together | Dork
Cavetown 和 chloe moriondo
 
連結的版本是 Cavetown (Robin Daniel Skinner 羅賓·丹尼爾·斯金納) 翻唱的,唱腔很有特色。合作演出的歌手是 chloe moriondo (克洛伊·莫里昂多),女聲穿插其中點亮整首歌曲,兩位歌手的聲音非常搭。而這首歌的原唱則是 Wheatus (小麥合唱團) ,是一支來自紐約諾斯波特的美國搖滾樂隊,成立於 1995 年。他們主要因其 2000 年的單曲“Teenage Dirtbag”而聞名。
 
Wheatus' 'Teenage Dirtbag' has seriously dark true story based on singer  Brendan B. Brown's childhood
Wheatus 的主唱 Brendan

 
( 上面是 Cavetown 的動畫版,想看 Wheatus 的版本點這裡,原唱是輕快搖滾的感覺,Cavetown 和 chloe 也有現場(遠距?)演出版,連結點這裡 )
 
🎵 中英文歌詞對照 🎵

Her name is Noelle
她的名字是諾艾爾
I have a dream about her
我做了一個關於她的夢
She rings my bell
我深深地被她吸引
Got gym class in half an hour
半小時後是體育課
Oh, how she rocks
哦,她真是太棒了
In Keds and tube socks
穿著Keds球鞋和長筒襪
But she doesn't know who I am
但她不知道我是誰
And she doesn't give a damn about me
她也不在乎我

'Cause I'm just a teenage dirtbag, baby
因為我只是一個十幾歲的廢物,寶貝
I'm just a teenage dirtbag, baby
我只是一個十幾歲的廢物,寶貝
Listen to Iron Maiden, baby, with me, ooh-ooh-ooh
和我一起聽鐵娘子樂團,寶貝,哦-哦-哦

Her boyfriend's a dick
她男朋友是個混蛋
He brings a gun to school
他帶槍來學校
And he'd simply kick
My ass if he knew the truth
如果他知道真相,他肯定會揍我
He lives on my block
他和我住同一條街
And he drives an IROC
他開一輛雪弗蘭IROC
But he doesn't know who I am
但他不知道我是誰
And he doesn't give a damn about me
他也不在乎我

'Cause I'm just a teenage dirtbag, baby
因為我只是一個十幾歲的廢物,寶貝
I'm just a teenage dirtbag, baby
我只是一個十幾歲的廢物,寶貝
Listen to Iron Maiden, baby, with me, ooh-ooh-ooh
和我一起聽鐵娘子樂團,寶貝,哦-哦-哦

Ah, ooh
啊,哦
Ooh, yeah, dirtbag
哦,是的,廢物
No, she doesn't know what she's missin'
不,她不知道她錯過了什麼
Ooh, yeah, dirtbag
哦,是的,廢物
No, she doesn't know what she's missin'
不,她不知道她錯過了什麼

Now I feel like mold
現在我感覺像是發霉了
It's prom night and I am lonely 
今晚是舞會之夜,我很孤單
low and behold
覺得很糟,看
She's walking over to me
她朝我走過來了
This must be fake
這一定是假的
My lip starts to shake
我的嘴唇開始顫抖
How does she know who I am?
她怎麼知道我是誰?
And why does she give a damn about
為什麼她會在乎我

I've got two tickets to Iron Maiden, baby
我有兩張鐵娘子樂團的票,寶貝
Come with me Friday, don't say, "maybe"
星期五和我一起去,不要說「我考慮」
I'm just a teenage dirtbag, baby, like you, ooh-ooh-ooh
我和你一樣只是個十幾歲的廢物,寶貝,哦-哦-哦

(She doesn't know, she doesn't know, she doesn't know)
oh, yeah, dirtbag
(她不知道,她不知道,她不知道)
哦,是的,廢物
No, she doesn't know what she's missin'
不,她不知道她錯過了什麼
(She doesn't know, she doesn't know, she doesn't know)
oh, yeah, dirtbag
(她不知道,她不知道,她不知道)
哦,是的,廢物
No, she doesn't know what she's missin'
不,她不知道她錯過了什麼
(She doesn't know, she doesn't know, she doesn't know)
oh, yeah, dirtbag
(她不知道,她不知道,她不知道)
哦,是的,廢物
No, she doesn't know what she's missin'
不,她不知道她錯過了什麼

(歌詞翻譯 by 肥娜)

 

相關文章:
Cavetown - Hug All Ur Friends 擁抱你所有的朋友 | 中英歌詞 
Cavetown - Fall In Love With A Girl (feat. beabadoobee) 愛上一個女孩 | 中英歌詞
Cavetown - Boys Will Be Bugs 蟲蟲男孩 | 中英歌詞
Cavetown - Just Add Water 加水就好 | 中英歌詞
Paul 保羅 - cover by Cavetown | 中英歌詞

 
arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 肥娜 Feina 的頭像
    肥娜 Feina

    肥娜 Feina (●'◡'●)

    肥娜 Feina 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()