Cavetown - Hug All Ur Friends

擁抱你所有的朋友 | 中英歌詞

Cavetown - Hug All Ur Friends
收錄專輯: Animal Kingdom: Jackson
發行時間: 2019


(音源連結)

中英文歌詞

What's it like to be alone on a Sunday
星期天孤獨一人是什麼樣的感覺
Remembering the time you saw them just yesterday?
記得昨天你才和他們見面呢?
Sing me a song, tell me your thoughts
唱首歌給我聽,告訴我你的想法
I could listen to you all night long
我可以聽你傾訴整個晚上

And I don't care about my sleeping routine
我不在乎我睡覺的規律
I fucked it up as it is, but we've got so much time to kill
我早就把它搞砸了,我們還有好多時間可以殺
As the night rocks me to sleep
夜晚會慢慢哄我入眠

Remember when we felt like animations
記得我們曾感覺像在動畫裡
And didn't need A grades for self-validation?
不需要拿優等來證明自己的價值嗎?
Tell me about the things that you love
告訴我你真正喜愛的事物
The world simply needs more affection 'cause
這世界只是單純需要更多的疼愛,因為

I don't care about what people think of me
我不在乎其他人如何看待我
I'm fucked up as it is, but we've got so much time to kill
我早就搞得一團亂,但我們還有好多時間可以耗
And so many things to see
還有好多事物還沒體驗

Life's too short
生命很短暫
To worry about things that we got wrong
別用來擔心那些我們做錯的事
So hug all your friends and let them know
擁抱你所有的朋友,讓他們知道
You're not letting go
你絕對不會放手
No, I won't let go, oh
我絕對不會放手

Oh, oh-ooh
Whoa-oh-oh-oh, oh
Oh, ooh-oh-oh-oh
Whoa, oh, ooh, ooh (ooh, ooh)

Did you and your friends have fun on the weekend?
你這週末有和你的朋友玩得很高興嗎?
Nothing feels better than sleeping and sleeping in
沒有什麼比得上一直睡、再一直睡
Watch as my head falls away from the room
睡到看著我的頭滾出房外
I would hug all my friends if they weren't friends with you
我會擁抱我所有的朋友,如果他們不是你的朋友
                       
[ 註: 這裡的"你"應該是指自己內心不好的一面 ]
You don't know what it's like to be nothing at all
你不知道感覺什麼也不是的感覺
When the night turns cold my thoughts feel like stone
夜晚漸冷,我的思緒變得像石頭般硬
And it's nothing I can't change
並不是說我完全無能為力
But I can't breathe anymore
但我幾乎喘不過氣
I forgot how to walk by myself
我忘了怎麼走路
I could do with a little more of your help
可以的話,我需要你給我再多點協助

Life's too short
生命很短暫
To worry about things we got wrong
別用來擔心那些我們做錯的事
So hug all your friends and let them know
擁抱你所有的朋友,讓他們知道
You're not letting go
你絕對不會放手
I'm not letting go

我絕對不會放手

Life's too short
生命很短暫
To worry about things that we got wrong
別用來擔心那些我們做錯的事
So hug all your friends and let them know
擁抱你所有的朋友,讓他們知道
You're not letting go
你絕對不會放手
I'm not letting go

我絕對不會放手

Da, da da
Da-da da da da, da da-da da

So hug all your friends and let them know
擁抱你所有的朋友,讓他們知道
You're not letting go
你絕對不會放手
No, I won't let go

我絕對不會放手

(歌詞翻譯 by Feina)

 

相關文章:
Cavetown - Boys Will Be Bugs 蟲蟲男孩 | 中英歌詞
Cavetown - Fall In Love With A Girl (feat. beabadoobee) 愛上一個女孩 | 中英歌詞
Teenage Dirtbag 青少年廢物 - cover by Cavetown (feat. chloe moriondo) | 中英歌詞
Paul 保羅 - cover by Cavetown | 中英歌詞
Cavetown - Just Add Water 加水就好 | 中英歌詞

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 肥娜 Feina 的頭像
    肥娜 Feina

    肥娜 Feina (●'◡'●)

    肥娜 Feina 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()